Recept

Är klar med mina muffins nu så här kommer ett recept :

Du behöver:



Gör Såhär:

1.Lägg ugnen på 225 grader.

2.Smält smöret och häll i Mjölken i samma ''tillbringare''
(jag använde Oatly eftersom jag är mjölkallergiker och så blir det godare)

3.Vispa ägg och socker ''pösigt''.


4.Häll sedan i Smöret & mjölken och eventuell smaksättning typ..
Om du ska göra citronmuffins som jag gjorde,riv en hel citron i en skål och häll sedan i och vispa.

haha ful bild x)
5.Blanda bakpulver och mjöl och vispa det med resten av blandningen.

6.Lägg ut muffinsformar på en plåt och häll i smeten.
(lägg ganska mkt smet men inte helt längst upp,då blir dom puffigare)

7.Lägg in plåten i ugnen och ''grädda'' dom i 10 min.
KLAR ! :D

sötaste muffinsen ^^

//Selma ♥

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!